الفيس بوك هو الكينج
فعندما يتعلق الأمر بالتسويق الإجتماعي ويتعلق الأمر ايضا بما تحب ان تمارسه فيجب ان يكون ماتحبه ذا محتوى ليس فارغا .
فالقوت الحقيقي ياتي من المحتوى ، فقد قال ديفيد فيشر نائب الرئيس لإدارة اعمال الفيس بوك ان الفيس بوك يعد الشبكة الإجتماعية الأولى للاداء الإعلاني .
كما اشار فيشر الى ان الفيس بوك يوفر دعائية تقدر بثماني مرات لكل حقل اعلاني
فالمشاركة بهذه الطريقة تكون الفرصة كبيرة في الحصول على مزيد من الوصول لإستهداف افضل لعملائك
ويجب ان لاننسى ان سكوت مونتي رئيس الإعلام الإجتماعي في شركة فورد للسيارات عام 2010 والذي كشف عن سيارة فورد 2011 على الفيس بوك
فذكر مونتي في مقولته ان المحتوى هو العملة الإجتماعية حيث كان هدفه من تلك الحملة هو تولي دورة الأخبار والحصول على 100 ملون انطباع اجتماعي في الفيس بوك
When it comes to social marketing, “likes” are little more than empty calories. Real sustenance comes from content. This is why Facebook's news feed is the social network's most valuable advertising tool, David Fischer, Facebook's VP of business and marketing partnerships, said during his presentation at Salesforce.com's Dreamforce conference in San Francisco.
Fischer pointed out that there are eight times more engagements per unit on its news feed ads than on any other Facebook advertising asset. “So we know that when you share this way, you have great opportunity to get more reach with better targeting,” he said.
One anecdotal proof point, delivered during the Marketing Cloud keynote at Dreamforce, comes from Scott Monty, head of social media at Ford. In 2010 Ford became the first auto manufacturer to reveal a car—the 2011 Ford Explorer—on Facebook.
“We set up a series of stories,” Monty recalled, “because content is the currency of social.” Ford's goal was to take over the news cycle, and with 100 million social impressions, the auto manufacturer came close—only to be thwarted because troubled actress Lindsay Lohan had another one of her news-monopolizing incidents
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق
ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.